Movember

November, mesiac boja proti rakovine prostaty

Každý rok sa počet pacientov s týmto ochorením zvyšuje a Slovensko nie je výnimkou. Je dôležité zdôrazniť, že až 90 % prípadov je liečiteľných, ak sa zachytia včas. Prvým krokom k záchrane sú preventívne prehliadky, ku ktorým mužov vo veľkej miere motivujú práve ich ženy.

Otvoriť debatu s mužom na tému rakovina prostaty je tvrdý oriešok aj v dokonalých partnerstvách. Prečo je tak veľmi dôležité nabrať odvahu túto tému netabuizovať? „Muži majú v sebe zakorenený pocit dominancie a sily. Aj na podvedomej rovine majú väčší blok z vyšetrenia, pretože sa dostanú do submisívnej roviny, pocitu ohrozenia bezpečia, čo pôsobí negatívne na ich sebavedomie.

Vyvoláva to v nich tiež strach zo straty mužskosti, ktorý je pri ochorení prostaty silnejší ako pri iných onkologických témach. Pre mnohých mužov je táto téma úplne tabu, preto by mali tento rozhovor iniciovať ženy, ktoré sú vo všeobecnosti otvorenejšie,“ hodnotí pre portál dalsom.sk psychologička Andrea Križanová.

November sa mení na MovemBER!

Do tohtoročnej kampane MovemBER sa zapojili sa aj známe slovenské herečky, speváčky, športovkyne či političky. Aj ony sa snažia vyzvať mužov, aby sa nebáli a navštívili svojho urológa. Na stránke www.dalsom.sk vyzývajú všetky ženy k rozhovorom s mužmi, ktoré im môžu zachrániť zdravie, či dokonca život. Porozprávajte sa aj vy so svojím partnerom o dôležitosti prevencie - jeden rozhovor môže zmeniť váš život.

Zapoj sa do tohtoročnej Movembrovej výzvy:

Podpora iniciatívy Movember na drogériach TETA.

Pri kúpe vybraných náhradných hlavíc Gillette na predajniach Drogérií Teta od 9. do 19. Novembra 2020 bude 5% z ceny venovaných združeniu NIE RAKOVINE na prevenciu a boj proti rakovine prostaty a semenníkov.

Kúp Gillette v Novembri, ohol sa v Decembri a podpor dobrú vec!

Chlapi, je tu Movember! Zapojte sa do našej výzvy

Myšlienka, ktorá sa pred rokmi zrodila pri pive, dnes letí svetom. Rok od roka si získava väčšiu priazeň a dorazila aj k nám! November, vo svete známy aj ako mesiac boja proti rakovine, sa mení na Movember. Zapoj sa do tohtoročnej výzvy a podpor správnu vec.

Kampaň Movember siaha až do roku 2003, kedy sa dvaja kamoši rozhodli zájsť na pivo. Téma vracajúcich sa módnych trendov ich zaviedla k vtipnej myšlienke – oživiť zašlú slávu kedysi populárnych fúzov. O pár dní neskôr sa rozhodli dať celej veci hlbší význam. Inšpirovali sa kamarátovou mamou, ktorá získavala peniaze na boj proti rakovine pľúc, a tak vznikla kampaň za mužské zdravie a prevenciu rakoviny prostaty. Podarilo sa im nájsť 30 chlapov, ktorí ich výzvu prijali – 10 dolárov a k tomu si nechať narásť fúzy. Entuziazmus, s akým do toho všetci išli, ich nakopol k tomu, aby dali svojej kampani patričnú formalitu. A to sa aj podarilo. Odvtedy, každým rokom narastá vo svete povedomie o Movembri a s ním aj o rakovine prostaty. Oficiálne kampane dnes prebiehajú v 21 krajinách po celom svete.

Prečo Movember?

Je to praobyčajné spojenie dvoch slov – mesiaca NoVEMBER a anglického slova MOustache, teda v preklade fúzy

Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember Movember